Obserwatorzy

poniedziałek, 8 czerwca 2015

23. Moje hafciarskie przyzwyczajenia- wyznanie

Już na niejednym blogu spotkałam się z wyznaniami pt. " Moje hafciarskie przyzwyczajenia". Przyjemnie się czyta Wasze "wywiady" i czerpie jakieś rady czy dowiaduje nowości. Pierwszy raz spotkałam się z tymi pytaniami na blogu Agnieszki D, ale pomyślałam jaka ze mnie hafciarka- kilka prac w swoim dorobku, jakie ja mam doświadczenie. Po kilku dniach namysłu postanowiłam spróbować, a co mi tam. Zaczynamy. :)

1. Jaka jest Twoja ulubiona tkanina do wyszywania?

Swoje pierwsze hafty popełniałam tylko na aidzie DMC 14 ct, obecnie haftuję także na 16 ct. Obawiam się, że gęstszych moje oczy nie polubią, ale może kiedyś się odważę. Innych tkanin jeszcze nie znam, ale zbieram się na większe zakupy, aby spróbować czegoś nowego.

2. Rysujesz na tkaninie kratki, czy nie?

Kratek nie rysowałam nigdy. Kilka razy zdarzyło mi się puścić fastrygę, aby wyznaczyć sobie środek wzoru albo dać wyobrażenie jakiej wielkości będzie obraz.

3. Zaczynasz haftować na środku tkaniny, czy w rogu?

To zależy od wzoru. Jeżeli jest z tłem- zaczynam od lewego dolnego rogu, gdy bez- od środka. Wyjątkowo sampler "Flower Garden" bez haftowanego tła rozpoczęłam od lewej strony.

4. Wolisz trzymać robótkę w ręku, czy używać krosna lub tamborka?

Nie posiadam jeszcze żadnego tamborka także wszystkie moje prace tarmoszę w dłoni. Nie wiem czy w pozycji, w której wyszywam byłoby mi wygodnie z tamborkiem i czy nie przeszkadzałby mi w trzymaniu haftu tuż przed nosem (jestem krótkowidzem) .

5. Wolisz wzory w formie elektronicznej, czy papierowej?

Większość wzorów wyszywam ze schematów w formie papierowej. Jednak ostatnio xxx na zamówienie po wydrukowaniu okazało się, że wzór jest kompletnie nieczytelny. Zmuszona byłam korzystać z tabletu. Także wykorzystuję telefon.

6. Jaka jest Twoja ulubiona pora dnia na wyszywanie?

Na pewno ciężko haftuje mi się gdy za oknem ciemno, ale i tak się zdarza. Najważniejsze jest jednak, aby nikt i nic mnie nie rozpraszało.

7. Wyszywasz wzór tak długo dopóki skończysz, czy zmieniasz co jakiś czas robótki?

Ze względu, że nie potrafię długo wysiedzieć nad jednym wzorem, zmieniam je co jakiś czas, aby się nie znudziły.

8. Czy masz jakieś UFOki? Jeśli tak, to ile?

Posiadam jednego UFOka  "Nasturcje na krzyżu". Centralny haft jest zrobiony i pozostało mi tylko tło do dokończenia.

9. Czy podczas haftowania oglądasz filmy lub słuchasz muzyki?

Najczęściej oglądam TV- wszystkie seriale są moje ze "Wspaniałym stuleciem" na czele. :)

10. Czy często bierzesz udział w SALach i innych tego rodzaju zabawach?

Z zabawami SALowymi spotkałam się dopiero na początku tego roku, kiedy to za FB natrafiłam na SAL u Sylwii "Super dziewczyny wyszywają muffiny", później był jeszcze wielkanocny SAL u Iwy, który zakończył się wygraną. :)

11. Czy masz listę wzorów, które będziesz haftować, czy też kolejność jest spontaniczna?

Nie posiadam żadnej listy, ale często żartuję, że chciałabym wyhaftować wszystkie wzory z moich zasobów. Tylko nie wiem, czy mi życia starczy. :)

To byłoby tyle moich zwierzeń.
Do zobaczenia.



2 komentarze:

  1. Miło się czytało informacje o Twoich przyzwyczajeniach :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za odwiedziny i cieszę się, że moja osoba i przyzwyczajenia Cię zainteresowały. Mnie również miło czytało się Twój "wywiad".

      Usuń