Obserwatorzy

sobota, 21 marca 2015

6. Kucharzenia ciąg dalszy- babka cytrynowa

Święta tuż tuż a u mnie próba generalna- miałam zachciewajkę na babkę cytrynową i jeszcze wczoraj po powrocie z pracy ją ukręciłam. :) Od 2 lat to moja mała tradycja, że ją piekę na święta wielkanocne.

Oczywiście jeszcze gdy była ciepła nie mogłam się oprzeć i musiałam kawałek skubnąć, zapominając zrobić wcześniej zdjęcie całości. Jestem bardzo zadowolona z efektu końcowego, tylko lukier troszkę za rzadki wyszedł.

Babeczka prezentuje się tak:





Przepis:

4 duże jaja
1 szkl. cukru
1 cukier waniliowy (16 g)
1 szkl. mąki pszennej
0,5 szkl. mąki ziemniaczanej
1,5 łyżeczki proszku do pieczenia
200 g stopionej letniej margaryny
starta skórka z 1 cytryny
sok z 0,5 cytryny.

Jaja utrzeć z cukrem i cukrem waniliowym. Dodać obie mąki wymieszane z proszkiem do pieczenia. Na końcu wlewać przestudzoną margarynę. Dodać sok i skórkę. Delikatnie wymieszać. Piec przez ok. 45 min w temp. 180'C.

Życzę smacznego!!!

P.S. Jutro już na poważnie wracam do xxx :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz